Nákupní košík

V košíku nemáte žádné zboží.

Bikeporn Riders? Živí nebo mrtví? Vol. II.

Snad jste si nemysleli, že to minule skončilo. Jsme fanoušci hollywoodu. Nejdřív zápletka zalitá smutkem, zmarem a beznadějí. Pauza kdy se vše zdá ztracené. To vše už máme za sebou. Co přijde teď? Přece finální akčně absurdní řež plná krve, nekonečných zásobníků, vyretušovaných plastelínomodelín a kulervoucích kamerových triků. Ano prostě zvrat jaký jste čekali, ale jehož provedení vás prostě přinutilo si koupit lístek do kin na premiéru. Tak v rychlosti k představení naší prozatím poněkud prostříhané soupisky na sezónu 2024. Ukázalo se, že naše křištálová koule měla zase jednou pravdu. Sázka na výchovu mladých riders byla tou správnou. Ikdyž jsme si teda mysleli, že naši dva hlavní teachers Max a Miky je budou ještě pár let sedlat kola i katedru. No co, doba je dnes turbulentí. Šimon Lehký a Kuba Kalousek jsou pro tuhle sezónu naše čísla jedna. Uvidíme jak se poperou se zvýšeným tlakem a neztratí grip ani sílu šlapat. Všichni jsme na ně zvědaví. No a protože když výslech, tak pro všechny. Podrobili jsme i naše dva nové hrdiny zpovědním kolečkem. Snad se vám bude zápis z jejich výslechů líbit. Jdeme na to!

ŠIMON LEHKÝ

Ahoj Šímo, jaký byl pro tebe začátek sezóny 2023? Nový team, nové kolo, nové prostředí…

Na konci roku 2022 jsem dostal nové kolo, na které jsem si mimochodem hodně rychle zvyknul a začal jsem dost zrychlovat. V tu dobu jsem byl asi nejlépe rozježděný za celý čas, co  jezdím. Pushoval jsem to do limitů a cítil jsem se fakt dobře. Díky tomu jsem také měl obrovskou motivaci a do nové sezóny jsem šel s tím, že to v nových barvách bude velká jízda a pokusím se ukázat, co ve mně je. No, ale potom…

Jak hodnotíš týmové soustředění ve Finale Ligure? Přeci jenom slibný start trochu pokazil pád při tréninku a předčasný odjezd. Co se stalo?

Ve Finale jsem nikdy předtím nebyl, těšil jsem se, že s partou pořádně zashredíme a stmelíme kolektiv. Před soustředěním jsem strávil pár večerních hodin v garáži. Kolo bylo naladěné, nové gumy nazuté a já už se nemohl dočkat. První den, kdyjsme šli jezdit po větrném focení na pláži, jsem si říkal, že budu jezdit pohodu, protože jsem nebyl moc vyspalý a úplně jsem se necítil. Nicméně na trailu byl takový menší gapík, který jsme chtěli na video poslat ve vláčku. Vůbec netuším co se stalo, ale hned po dopadu jsem vyjel z trailu a bylo to. Zvednul jsem se a zjistil, že moje levá ruka není úplně rovná. Pak následoval převoz do nemocnice, kde mi řekli, že mi to narovnají a zafixují a v Česku mě bude čekat operace. Celé odpoledne i večer se mnou v nemocnici strávil Ráďa, za což mu chci ještě jednou poděkovat. Další den už jsem jel zpátky domů. Na kontrolním rentgenu po příjezdu mi řekli, že jsem měl štěstí na šikovného doktora v Itálii. A proto jsem nakonec na operaci nemusel, což mě potěšilo.

 

Po soustředění se už naplno rozběhla závodní sezóna, ty ses dal obdivuhodně rychle do kupy a při prvním závodě v Koutech si už jel. Jak to šlo?

Ruka se zahojila rychle a já mohl v Koutech jet naplno. Kouty patří k mým nejoblíbenějším zastávkám celé série. Nicméně nebylo to úplně nejlepší. Ruka byla sice v cajku, ale hlava mě ani zdaleka nechtěla pustit do těch limitů, na které jsem byl před zraněním zvyklý. Jezdil jsem extrémně opatrně a tím pádem i pomalu. Závod jsem dojel na 5. místě a doufal, že to dál půjde o něco líp.

Který závod z České enduroserie se ti nejvíce líbil, který sis nejvíce užil a kde si zajel nejlepší výsledek?

Nejlepší výsledek jsem zaznamenal na Klínovci, kde se mi na poměrně kluzkém povrchu podařilo vyhrát. To mě nabudilo a dodalo motivaci do dalších závodů.

Ale závod, který jsem si nejvíc užil, byly Klíny. Super parta, tratě a pohodová atmosféra.

Jak se ti líbilo prostředí BP teamu? Co ti tým dal a co třeba vzal? V roce 2024 budeš pokračovat i nadále s teamem?

S prostředím v týmu jsem byl maximálně spokojený. Dostával jsem velkou podporu a dostal jsem řadu cenných zkušeností. Jediné co, tak před startem jsem vždy měl o něco větší stres, neboť jsem věděl, že se ode mě něco očekává a já nechtěl zklamat.

V týmu budu nadále pokračovat i v sezóně 2024 a jsem zvědavý, co sezóna přinese.

Teď je jinak offseason, jak trávíš volný čas? Čemu se teď věnuješ, když to není kolo? Ví se o tobě, že proháníš lyže a není ti vzdálené ani XC kolo!

V offseasonu trávím hodně času na trenažeru, ale když to jenom trochu jde, tak se snažím trávit co nejvíc času venku, ať už najížděním kilometrů na XC kole, nebo když je sníh tak hodně běžkuju a chodím na lyže, nebo si třeba chodím sem tam zkusit i nějaký hokej.

Doporučil bys něco klukům a holkám, kteří závodí v enduru a chtěli by do nějakého týmu?

Nevím, jestli já bych měl něco radit, protože v tomto koloběhu jsem dost krátce, ale moje hlavní poznatky jsou takové, že nejdůležitější je, aby to člověka bavilo, ale zároveň se pro to musí něco udělat.

Jaké máš cíle příští rok?

Cíle jsou jednoduché, snažit se být co nejlepší v tom, co dělám a posouvat, jak mé skills, tak i  hranice co se týče fyzičky.

Nevadí tátovi a mámě, že před tebou mluvíme nespisovně a pliváme na zem?

Vůbec! Nebo teda alespoň nic neříkali :)


KUBA KALOUSEK

Čau Kaldo, v sezóně 2023 si jako novic nastoupil do BP teamu,jaký pro tebe byl začátek sezóny 2023? Nový bike, nové prostředí…Č

Hned po Novém roce jsem si poskládal Megu, abych si na ni zvykal co nejdříve. Zvykání trvalo asi jednu jízdu, protože ani jeden komponent na kole není náhodně. Všechno jsem přes zimu naladil přesně podle mých představ, aby mi to co nejvíce sedělo. Do nového prostředí jsem zaplul jak nic, ono to vlastně až tak „nové“ prostředí nebylo… Se všemi z týmu jsem se už dobře znal ze závodů nebo z nějakého ježdění. Před závodní sezonou jsem taky byl na mnoha soustředěních, které mě perfektně připravily.

Začalo se pěkně zostra soustředěním ve FinaleLigure, jak sis to užil?

Na „adapťáku“ ve Finale jsme se konečně potkali jako celý tým dohromady. Pro mě to byla taky premiéra poježdění na vyhlášeném spotu všech Evropanů v Italské Ligurii. Jeli jsme koncem února, takže akorát čas na oprášení skills ve sjezdu. Jediné, co první dva dny moc nevyšlo, bylo počasí a vítr… Při focení na pláži nás opustila jedna kšiltovka a v lese na trailu to moc příjemně taky nevypadalo, což vlastně vyústilo v crash a zlomené zápěstí Šimona…

Potom už naše týmové soustředění probíhalo přesně podle plánu – degustace espressa v každé kavárně, pořádná destrukce na místních trailech, vaření hektolitrů čaje a sem tam nějaké focení. Finale mě překvapilo hlavně svým povrchem tratí. Není to žádná fresh hrabanka, jak jsme zvyklí u nás, ale pořádnej metal na každým metru! Byl to taky test kola a to i takovou bídu zvládlo naprosto v klidu. Po Finale jsem se vrátil asi na týden domů a potom mě hned čekala cesta ještě o kus jižněji do Francie na další soustředění, tentokrát s reprezentací.

Absolvoval si celou Enduroserii, který závod hodnotíš nejlépe, který sis nejvíc užil a kde si zajel na bednu?

Když se na to takhle zpětně podívám, tak se mi asi nejvíce líbily Kouty. Dobře to tam znám a hlavně tam jsou traily, který nemají minutu… Prostě pořádnej kopec co nabízí tratě fakt na úrovni! Byl to první závod Enduroserie hned po zdařilém závodě v Downhillu, takže jsem se na něj fakt těšil. Stavitelům se zadařily všechny RZ, ale nově postavená RZ2 mě bavila asi nejvíc. Dokonce jsem se na ni vracel i po závodě a dokud nebyla zapadaná, tak jsem ji občas projel. Kouty jsou samozřejmě proslulé výjezdem na Dlouhé stráně, který mi každý rok přijde kratší a kratší. Na závod vyšlo i počasí, takže jsme nemohli chtít víc, top víkend!

Bednu se mi podařilo letos zajet v Koutech, na Morávce a na Klínech.

V celkovém hodnocení si nedopadl taky vůbec špatně, pochlub se. Kdo je tvým největším rivalem?

Po pěti odjetých závodech v sezoně 2023 se mi podařilo urvat celkově 9. místo a v kategorii 4., což je pro mě fakt úspěch! Na kole jsem začal závodit docela pozdě a v tu dobu jsem vzhlížel s úžasem na kluky se kterýma teď závodím a jsou to moji rivalové. Kdyby mi tohle někdo tenkrát řekl, tak bych tomu fakt nevěřil. Moc dobře si vzpomínám, když jsem poprvé přijel v roce 2020 na závody na Ještěd a hned jsem říkal rodičům: „helee, to je ten Charvát z YouTube, nebo to je ten neporazitelnejAdami, co vyhrává juncky.“

Moji největší rivalové jsou samozřejmě ti tři, co byli přede mnou – Adam Maxa, Kuba Pivnička a Kloky. Na svěťáku to je ale jinak, tam nezávodíme proti sobě, ale hlavně proti ostatním závodníkům z celého světa!

Jsi známý materiálový fajnšmekr, který dokáže říct, co mu sedí a co chce. Jak si byl spokojený s vybavením? Co fungovalo a co méně?

Přesně jak říkáš, jsem rád, když mi všechno sedí a funguje, jak má. Jak už jsem psal, kolo jsem si v zimě poskládal přesně podle svých představ, abych z něj dostal maximum. Překvapil mě tlumič EXT, který funguje až když mu fakt pořádně naložim. Přesně to jsem dlouho hledal a nemohl jsem toho s tlumiči od běžných výrobců docílit. Taky jsem nasadil OChain, který kolo výrazně zklidnil a pomohl mi z Megy udělat menšího sjezďáka. Po letech jsem taky zkusil jiného výrobce destiček – Jagwire. Vozím ebike směs (zelenou) a ta funguje parádně i po mordoru v Koutech a jak jsou destičky mordor – approved, tak vydrží už fakt všechno!Jediné, s čím jsem docela bojoval bylo kombo ráfek + guma… Měl jsem docela dost defektů jak na Enduroserii, tak na svěťáku. I přes vložku jsem prostě gumu párkrát cvaknul…

Popiš nějaké vychytávky, co máš na biku?

Jeden z ojedinělých komponentů je hlavové složení s 5mm offsetem. To mi jednoduše pomohlo v rozhodování mezi velikostí rámu M a L. Další změna je na vidlici, kde nemám zdvih 170 mm, ale rovnou 180 mm, abych se nemusel bát vzít kolo i na Downhill. Mám taky radši, když jsou řídítka výše, a to tomu taky pomohlo. Donedávna jsem vozil multitool v klikách, který jsem si vyrobil. Bohužel ten už není Mordor – approved a někde v Koutech se mi ho porařilo vyklepat.

Sezóna 2023 byla pro tebe myslím suprová,jak se těšíš na 2024?

Na další sezonu se samozřejmě těším, hlavně na změny v kalendáři Enduroserie. Zajímá mě, jak bude vypadat Ještěd, kde jsem jel svoje první pořádný enduro. Taky MČR je podle mě na správným místě, Kouty mají co nabídnout a jsou určitě super volba na mistrák.

Se světovým pohárem to už tak růžový není, nebo pro nás Evropany to je asi nejlepší možnost co jde, ale lidi z ostatních kontinentů na to tak kladně nekoukají… Dokonce jsem i zahlédl nějaké příspěvky typu: „EDR has come to an end.“ Já zatím moc nevím, co si o tom mám myslet, ale snad bude enduro probíhat i nadále jak je zvykem.

Prozraď nám, co budeš vozit za kolo nebo novinky ve výbavě, komponentech?

Na kole zas takové změny nebudou. Zůstávám věrný rámu Nukeproof Mega, jen se změní barva. Odpružení zůstane stejné Fox & EXT. Změna ale přijde ve výpletech. Nově budu jezdit karbonové výplety WTB CZR, takže by mohl i zmizet problém s defekty. Změna taky nastane v kokpitu. Sáhnul jsem po karbonových řídítkách Race Face a extra tuhém CNC představci od stejného výrobce. Velkou změnou je pro mě přechod z flat pedálů na nášlapy, ten už probíhá asi od listopadu a zatím mi sedí dobře, jen na mokru a sněhu s tím zatím bojuju.

Ve výbavě proběhne určitě změna helmy – budu nově jezdit s Bluegrass Vanguardcore, kterou jsem testoval už vloni ve Finale.

Pojedeš na zkušenou i někam do světa? Co EWS?

Do světa bych se určitě vydat chtěl. Kalendář tomu nahrává ještě více, když jsou nyní všechny závody EDR v Evropě. Rozhodně nebudu chybět v Polsku, Leoši a snad Finale. Možná ještě proběhnou změny v tom, co pojedu, ale aspoň na 2-3 bych rád závodil!

Je offseason, co děláš proto, abys byl ve formě a následující rok vyhrával? Asi teď dost proháníš i gravel, co?

Čistě offseason jsem si dal tak měsíc, kdy jsem si jen jezdil na enduru a užíval si klidu. To ale začátkem listopadu skončilo a zas jsem najel na svůj trénink ve fitku. Gravel je asi poslední součást výbavy, která mi na plnohodnotnou přípravu chyběla. Najíždět kilometry na enduru prostě nechceš a nějakou fyzičku zas chceš… Z toho plyne jezdiná možnost a tou je najíždění objemů na něčem, co je k tomu stvořený. Gravel teď proháním když je třeba po dešti a nechce se mi se hned za*rat v lese.

Prozraď, co ti tým dal a co třeba vzal?

Tým mi především hodně dal. Ať už nějakou materiálovou podporu, tak i podporu na závodech, kde máme stánek a pořádné zázemí. Je to sice maličkost, ale nedokážete si představit, jak je super, když minutu před startem začne pršet a vy se můžete v klidu pod střechou připravit a chvíli před startem tam posedět. Jediné, co mi mohl vzít je naprostá volnost ve výběru komponentů, ale jak všichni vědí, já bych sám nejezdil s něčím, co nefunguje…

Doporučil bys něco klukům a holkám, kteří závodí v enduru a chtěli by do nějakého týmu?

Sám jsem si tímhle procesem prošel a můžu říct, že jsem v tom udělal tolik chyb, že se opravdu vyplatí zeptat se někoho, kdo s tím má zkušenosti. Pokud mají obě strany co nabídnout, ať už výsledky nebo zajímavou tvorbu od jezdce a samozřejmě na oplátku nějakou podporu od týmu, tak není o čem přemýšlet. Přesně to vystihuje přísloví: Líná huba – holý neštěstí!

Máš nějaký vzor a proč je to Mates?

Vybrat jeden idol ke kterýmu vzhlížím je težký, ale fakt se mi líbí, jak jezdí Jackson Goldstone. Trochu se v něm i vidím a občas mě k němu někdo přirovná, prostě týpek, co vypadá jak stickman a jen si tak poskakuje na trailu… Jak jsem řekl, vybrat jeden idol je težký a proto mám rovnou dva! Druhým je samozřejmě náš mentální kouč, model a psycholog našeho týmu – není to nikdo jiný, než Mates! Přeberte si to, jak chcete, ale pokud budete mít schopnosti na kole jako Goldstone a schopnosti v jiných oblastech života jako Mates, jste prostě ideální adept na idola dětí posedlých něčím jako je Bike a Porn!


TITULKY

Tak co? Líbilo? Vidíte to na pokračování? Zas takový béčko to není ne? Kdyžtak přidáme víc průstřelů hlavy a umělé krve. To vždycky zabere. Konec srandy a víc serióznosti. Je potřeba se zase probudit ze zimního spánku. Sezóna se čtyřkou na konci už je pomalu tady. Vracíme se do osvědčeného maloformátu dva na jednoho. Radek co by duchovní otec a manažer celého týmu a jeho dvě ovečky Šimo a Kalda. Doufáme, že se jim povede navázat na naše dvě legendární esa Maxe a Mikyho. A kdo ví. Cesty boží i endura jsou nevyzpytatelné, třeba se najde nějaká další hvězda co si zaslouží nějakej ten support na své cestě mezi páskami. Sami se necháme překvapit jak nám to bude letos pružit. Vidíte nás zase na trati i tady v pravidelných reportech. 

                                                     Protože Bikeporn je passion and obsession.

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.