Yeti do toho opět pěkně vlítlo. Jakoby přijít s prvním e-bikem v historii téhle značky by nebylo už tak dost. Museli si k tomu přidat i kompletně nový zavěšení zadního kola nahrazující tradiční Switch. Pět let testování a vývoje. Hromady odježděných testovacích hodin a ladění. Teď už je to konečně tady. 160E první enduro racebike od Yeti. Vytvořen přímo pro potřeby závodníků v seriálu E-EWS. Co všechno tedy umí? Pojďme se na to podívat.
Elektrokolo 160E je postaveno na motorizaci Shimano, k pohonu využívá nejnovější motor EP8 spolupracující se semi integrovanou baterií s kapacitou 630 Wh.
160 E je postaveno na 29 palcových kolech. Žádný mullet, 29er je jednoduše pořád nejrychlejší, akceleraci pomáhá motor, takže proč zmenšovat zadní kolo, když není důvod? Rám je kompletně vyroben z karbonu a to rovnou nejvyšší úrovně Turq. Celková váha kola nám zatím není známa, ale rozhodně to nebude nic velkého. Náš odhad je něco okolo 20ti kilogramů.
Vývoj zabrousil i do tak detailních koutků jako je výroba specifických thermoplast řidítek pro vedení kabléže ovládání a displeje jejich vnitřkem. Žádné kabely = žádné starosti. Řidítka navíc odfiltrují drobné nerovnosti a jsou odolnější k nárazům než konvenční karbonové řešení. Důležitá maličkost. U kola této třídy však nezbytnost. Jak už jsme napsali, baterie je semi-intergovaná. To znamená, že její spodní část je zároveň chráničem proti odletujícím kamenům. Po jejím vyjmutím z rámu se vám naskytne pohled na jednotlivé držáky hadic, bowdenů a kabelů pro zamezení jejich pohybu a drnkotu uvnitř rámu. Můžete i kolo předělat do "moto" verze a přehodit brzdy naopak. Vše je možné.
Bezesporu největší haló však proběhlo v oblasti zadní stavby. Logicky bylo jasné, že switch infinity je k motoru velkým nekompatibilním problémem. Čekali jsme jakoukoliv jeho mutaci a variantu, řešení však nakonec dopadlo úplně jinak. Šesti čep nazvaný Sixfinity. Switch odpadl, typický pohyb zadní stavby a nekonečný zdvih spolu s obrovskou progresí zůstal. Fantazie. Navíc není potřeba nic domazávat a kontrolovat. Jak skvělé a jednoduché. O ebike specifik naladění tlumiče a celého průběhu anti squat a anti rise křivek bylo pokresleno víc než dost papíru a mi máme přece jen víc radši ježdění než grafy a křivky. Proto se nám nejvíce líbí možnost změnit progresivitu a poměr přepákování. V rozmezí 25-35%. Jednoduše změněním pozice spodního oka tlumiče. Bez vlivu na geometrii kola, jednoduché a rychlé řešení pro konkrétní trail a náladu.
Mezi zbylé drobnosti ještě zmiňme prostor pro košík a láhev už od velikosti S. Univerzální patku přehazovačky Sram UDH. Blatníček chránící motor a rameno switch-link. Nabíjecí port na rámu, startovací tlačítko za představcem na horní rámové trubce. Originální vodítko řetězu OneUp s vodítkem pro bowden přehazovačky atd.
Základní geo údaje: úhel hlavy – 64,5°/ sedlový úhel – 78° / zadní stavba 446 mm
Zdvih: 170 / 160mm 170/160
K dispozici budou dvě úrovně výbavy a barev C1 a T1. Barva Tyrkys anebo Rhino. Žluto-modrá barevná kombinace je pouze pro ty nejlepší z továrního týmu Yeti...
Aktuálně děláme vše pro to, abychom dostali 160E do republiky.