Po modelu WFO přichází Niner i s novou generací svého nejuniverzálnějšího celoodpruženého modelu JET 9 RDO. Co se změnilo u tohoto všestranného biku? Kromě zdvihu, který je stále nastaven na zdvihy 130 vepředu a 120 vzadu nezůstalo oproti původnímu modelu, který je v nabídce už od roku 2007 skoro nic na své místě. Také se od té doby dost změnilo, protože třeba například průchodnost pro pláště o šířce 2.6 byla tenkrát pouze dominantou downhill kategorie. Dnes tu před vámi stojí celokarbonový stroj schopný prakticky čehokoliv. Vlastnosti a naladění JETu jej předurčují k tomu být vyváženým trail bikem. Žádá se od něj obojí, musí být hravý a pohodlný ve sjezdech. Zároveň lehký a tuhý do výjezdů. A přesně tyto požadavky vám dokáže splnit bez jakýchkoliv problémů. A přesně proto se jedná o nejoblíbenější a nejúspěšnější kolo z nabídky Nineru. Jeho limity najdete jen ve vašem strachu anebo kapacitě plic. Hledáte-li univerzální kolo co zvládne vše a vám se ušetří místo v garáži i peněžence, je JET ta nejlepší volba.
Jste-li zvyklí na význam zkratek jednotlivých modelů kol. Tady je to jednoduché, slovem JET se označují malá proudová letadla. Víc podobné přirovnání ani vymyslet nejde. Lehké, rychlé, agilní, zábavné, luxusní a krásné. Přesně takové to je, jedno jestli vlastníte soukromý tryskáč anebo horské kolo. Pokaždé když se vydáte s tímto strojem na výlet, budete cítit a chápat význam těchto slov.
Samozřejmě, že stále pokračuje zadní zavěšení CVA, které je pro Niner tolik typické a díky čemuž vděčí za natolik charakteristické jízdní zážitky. Silueta rámu je z dálky hodně podobná na sourozence RIP a WFO jen v tomto případě, kdy se hraje i na hmotnost chybí postranní boční žebra. O boční tuhost se v tomto případě tedy starají jen silná a za studena kovaná vahadla s dvojitými Enduro Max Black Oxide ložisky a Trunnion tlumič FOX Float X.
Na modelu JET si odbyde premiéru také již zmiňovaný tlumič FOX Float X. Jeho vylepšená konstrukce umožňuje jednoduché ladění. Vetší objem vzduchové komory umožňuje nastavit nižší citlivější tlaky a chová se více lineárněji. Poloha Firm umožňuje požadované donastavení pro eliminování nežádoucího pohupování při výjezdech.
Důležitá fakta o nové JET 9 RDO
1. Zadní zdvih 120mm postavený na CVA zavešení
2. Přední zdvih vidlice 130mm
3. Prostupnost pro pláště o šířce až 2.6
4. Moderní trailová geometrie s možnou úpravou přes flipchip v horním vahadle
5. Hladké a přímé vedení pro kabeláž v kanálcích se zajištěním proti klepání
6. Univerzální patka přehazovačky Sram UDH
7. 73mm BSA střed s ISCG 05 pro vodítko řetězu
8. Dvojitá ložiska Enduro MAX Black Oxide v zadní stavbě
9. Trunnion tlumič pro zvýšenou tuhost a přesnost chodu zadní stavby (165X45)
10. Optimalizovaný průběh zadní stavby pro aktivitu ve sjezdu i podporu při výjezdu
11. Doživotní záruka na rám
12. Úhel hlavové trubky 66.5 stupňů
13. Úhel sedlové trubky 76 stupňů
14. Krátké řetězové vzpěry o délce 430mm
15. Prostor pro teleskopické sedlovky o zdvihu až 170mm
K dostání bude samotný rámový set, anebo jednotlivé tovární specifikace kompletního kola. Nový JET bude opravdový let! První kousky by měly dorazit opravdu brzy.
Na výběr bude ze dvou barevných variant Silver a Green.
Kompletní ceník a datum dostupnosti připravujeme.