Znovuzrození super sjezdové legendy.
Více jak 12 let po uvedení původního vysokozdvihového 29eru, který vytvořil svou vlastní kategorii je Niner zpět se svým modelem WFO.
Tentokrát v supertuhém celokarbonovém provedení rámu s technologií RDO, zdvihem 180mm pro přední a 170mm pro zadní kolo. Zavěšením CVA, tolik pro tuto značku charakteristickým. Samozřejmě, že nechybí ani možnost měnit geometrii pomocí flipchipu v zadním vahadle.
Jen tak mimochodem, vzpomínáte na časy maximálního zdvihu 150mm, hydroformingovaných hliníkových rámů, první tapered sloupky a třeba Hammerschmidt klik s planetovou převodovkou? Trošku rozdíl v parametrech od původního WFO nemyslíte?
Jak už u Niner modelů bývá zvykem, označení modelů v sobě pokaždé skrývá zkratku slov přesně vystihující jejich určení. Pod pojmem W.F.O si tedy přeložte slova wide full open. Při pohledu na vysoké zdvihy tohoto kola vám musí projet mravenčení až do konečků prstů.
Přesně tak si to totiž na tomhle stroji můžete pálit divokým sjezdem rovnou dolů, nic není prudké, nic není nemožné. Jediné co je podstatné je rychlost a váš usměv na tváři. Tohle kolo dokáže zabarvit kotouče brzd do modra! Samozřejmě se myslelo i na potřebu dostat se na kopec vlastními silami, ikdyž co si budeme nalhávat, je to spíš většinou jen krajní možnost. Shuttle bus, lanovka a spol. budou s tímhle kolem vaši nejběžnější společníci na cestě do kopce. Proto nechybí ani protektor spodní rámové trubky, kdyby jste chtěli hodit vaše kolo přes korbu.
Z dálky může připomínat tvarováním rámu svého slabšího bratra model RIP. Typická vyztužovací žebra okolo tlumiče, zploštěná horní a spodní rámová trubka, zadní stavba z jednoho kusu a vahadla CVA. To vše je klasický Niner vzhled, který už tak důvěrně znáte. Při detailnějším pohledu ale zjistíte, že WFO má větší „svaly“ a zvládne pořádnou nálož. Vyšší zdvihy, silnější a robustnější konstrukce. Tohle je supersilná bestie.
Myslelo se i na co nejpřímější vedení k řazení a brzdě. Samozřejmě ukryté do vodících kanálků, nemusíte konečně strávit celý den výměnou bowdenu.
Výběr podstatných věcí o novém WFO co by jste měli x chtěli vědět
- 180mm zdvihu vidlice
- 170mm zadního zdvihu na CVA zavěšení zadn stavby
- průchodnost pro 29 pláště šíře až 2.6
- flip chip s možností zvýšení středu o 9mm a vzpřímení o 0.7“
- vedení vnitřní kabeláže v průchozích kanálcích pro snadnou instalaci a bezproblémové řazení bez nežádoucích klepavých zvuků
- širší a pevnější žebra okolo středu rámu pro zesílení boční tuhosti
- odolná a velká ložiska Enduro s povrchovou úpravou Black Oxide
- Trunnion (205X65) uchycení tlumiče pro zvýšenou tuhost a přesnější chod
- doživotní záruka na rám
- prostor pro 170mm zdvih teleskopických sedlovek
- krátké 435mm řetězové vzpěry
- hlavový úhel 64“
- úhel sedlové trubky 77“
- závitový střed 73mm BSA s úchyty ISCG 05 pro vodítko řetězu apod.
- univerzální patka Sram UDH pro přehazovačky
K dostání bude samotný rámový set, anebo jednotlivé tovární specifikace kompletního kola. Už teď se nemůžeme dočkat až uvidíme nové WFO naživo!
Na výběr bude ze dvou barevných variant Fade to Black a Hot Tamale.
Kompletní ceník a datum dostupnosti připravujeme.