NĚKOMU SE TO MŮŽE ZDÁT MÁLO, NÁM SE TOHO ZDÁ DOST. DOVOLTE NÁM VYSVĚTLIT PROČ.
Je to tady přátelé kamarádi! Konečně vám můžeme nosit na stůl. Jako každá nóbl restaurace samozřejmě po jednotlivých chodech, abyste mohli patřičně degustovat a přežvykovat. Na první výkop je ve zvyku podávat nějaký lehký starter. V bistru U sněžného muže se podává jako první chod okamžitě kačena se zelím. Model SB 160 je totiž hned tím nejtučnějším z novinek. Zahrňte si ubrousky pod bradu a popadněte příbor, jdeme na to.
RAČTE OCHUTNAT, PODÁVÁ SE SB 160
Na modelech Yeti 2023 se makalo docela dlouho. Docela dlouho nám taky panáčci z USA nechtěli říct ani YES na otázku jestli bude na příští rok něco novýho. Až postupem času a zvyšujícím nátlakem přecházející v protlak se nám dostalo odpovědi, že nový modely budou, ale nemáme čekat žádný zásadní změny. To se nyní na první pohled taky může opravdu zdát. Po krátkým zastavení ale uvidíte, že v Yeti se dřelo jako v Tesle. Pro zrod modelu SB 160 byl opravdu zásadní vývoj, poznatky a poučení z programů ARC a 160 E. Právě díky těmto dvěma modelům načerpali inženýři v Yeti důležité informace o tom co a jak.
Těšit se můžete na nově odladěný tlumiče a jejich exkluzivní nastavení od Foxe. Právě zde ucítíte ten největší benefit spolupráce závodního týmu Yeti Fox Factory racing. Zkušení zahradníci slyšící nářky mravenců i pohlcování mokré trávy pod tlumením svých závodních strojů jsou totiž těmi nejpovolanějšími v branži.
Kromě přidání velikostí (od XS po XXL) a zvětšování i zadní stavby v závislosti na velikosti předního trojúhelníku označovaném jako Size Specifik se na rámu odehrálo mnoho malých změn velkého významu. Vypíchnout tedy hlavně toužíme informaci o nárůstu pevnosti, snížení váhy a zásadnímu nárůstu ochrany proti odletujícímu čemukoliv na rám. Nově tedy na rám usadíte například teleskop s vyšším zdvihem, jelikož je sedlová trubka o něco kratší. Obří koleno na spodním podběhu bylo doslova uříznuto. To má za následek daleko lepší prostupnost terénem. Karbon spodní trubky je navíc chráněn dvojitě. A to sice gumou i plastovým krytem. Ten je doslova obří a měl na svědomí spekulace o možném "úložném prostoru" vně rámu po vzoru Specializedu. Kufr zde tedy nenajdete, dvířka pro snazší montáž bowdenu ovládající droper post však zůstávají.
Oko mechanika zvlho dojetím. Inženýři si totiž nejspíš přečetli pár prosebných přání a opravdu naslouchali. Ano na Turq rámech tedy naleznete nové vylepšené Switche. Centrální ložisko, které dostávalo často nejvíce nafrak je nově kryté přídavnou krytkou s funkcí "blatníku" a je taky standartního rozměru z nabídky Enduro bearings (stejně tak jako všechna ostatní ložiska zadní stavby). Nášup technologických modliteb však nekončí. Nové je taky horní vahadlo a kromě nového tvaru skrývá další novinku. Všechna ložiska jsou totiž umístěna do něj. Nehrozí tedy jejich vymačkání v karbonu či možnosti drobných vůlí. Prostě dokonalá strojařina. Pomyslnou třešničkou na dortu je u Yeti už známé, ale velevýznamné použití dvojitých šroubů. Díky nic můžete zkrátka zapomenout na jejich samovolné povolení. Dobrý co? A to nejlepší nakonec. Střed je totiž BSA! Navíc obsahuje i ISCG05 držák a je do rámu vlepen novou pevnější metodou za použití méně lepidel a pryskyřice. Nebude to tedy vážit metrák, vydrží to nápor tun a ještě to nebude lupat! To zní jako nirvána!
Pořád nemáte dost? Nevadí! Pokračujeme dále, ještě jste neochutnali nádivku! Jak už název napovídá, na SB 160 se dočkáte 160 milimetrů zdvihu na kole zadním, zatímco na kole předním si dopřejete o další centimetr víc. Dohromady na vás tedy čeká kombinace 170/160 milimetrů zdvihu. Další pohodlí můžete přidat. Stačí osadit širší pláště s hromadou vzduchu. Do šíře 2.6 se ho vejde opravdu hodně a rámem projde také v pohodě. Ikdyž budete kropit závodní tratě, převodník s maximální zubatostí 34 vám bude bezesporu stačit DO i Z kopce. Rám má stále spousty místa pro lahev uvnitř hlavního trojúhelníku (ve všech velikostech včetně XS) a nechybí ani UDH zadní patka pro přehazovačky nové generace či jen pro jednodušší servisibilitu.
Cable management dostal nový vedení i s hlavním šéfem co je tvrdej a pevnej jako skála. Zapomeňte na nějaký to remcání kabeláže při ostřejší jízdě. Tenhle šerif má vedení pevně v rukou. A co víc, umí mu dát i hladkej průběh bez zbytečnýho zalamování. Má totiž rád když všechno běhá jako po drátkách.
Doufáme, že se vám tenhle nášup líbil a budete chtít přidat. Nejedná se totiž o chod poslední, ale první. Další budou následovat. Jak to tak už v nóbl kuchyních bývá, už víte jakej bude druh a styl kuchyně. Teď už se jen nechat překvapit co všechno pro vás v Yeti ještě vytvořili. Na kompletní specky, geometrie, ceny a barvy se už brzy budete moci podívat v našem updatovaným katalogu. Pokud byste chtěli něco vědět hned neváhejte nás kontaktovat po přímé lince na emailu ahoj@bikeporn.cz kde vám odpovíme na všechny vaše hříšné otázky.